k-torppa-14-10_

Perjantaina 14.10.2016 vietettiin Kalastajatorpalla Synnytys- ja naistentautien tutkimussäätiön hyväntekeväisyysillallinen. Yli sata osallistujaa, joiden mukana oli tutkijoita, tutkimuksen tukijoita, ystäviä ja kollegoita sai nauttia mm. illan harkitun koskettavasta, hyväntekeväisyyttä käsittelevästä juhlapuheesta, jonka piti ylipormestari Eva-Riitta Siitonen. Sen päätteeksi kuultiin ikimuistoinen yllätysnumero ”Niin paljon kuuluu rakkauteen” juhlapuhujan puolison Matti ”Fredi” Siitosen esittämänä. Ohjelmassa oli myös mainio Kodinkynttilöiden lauluesitys ja tanssibändinä toimi ”vanhan ajan tyylisesti” The First. Kaiken muun tiimellyksen ohessa pidettiin vielä taidehuutokauppa, joka oli erittäin hauska ja tuottoisakin mainioiden meklariensa ansiosta.

kiitokset

Säätiön Elämälle-hanke sai hienoa julkisuutta ja myös tukea tavoitteelleen saada nuorille ja varttuneemmille tutkijoille apurahojen jakoon käytettäviä varoja. Tilaisuuden kuvakavalkadista on aistittavissa se iloinen tunnelma, jonka juhlaväki ja esiintyjät saivat aikaiseksi. Elämälle-hanke on nyt onnistuneesti pantu alulle ja uusi perinne tällaisille varainkeruutilaisuuksille syntynyt. Ensi vuonna toivottavasti saadaan osallistujia mukaan enemmänkin.

Kiittäen koko tutkimussäätiön ja sen toimintaan osallistuvien puolesta

Juha Mäkinen

jim-ja-sgillan-juontajatimg_8877img_8886eva-r-siitonen-1