20.11.2016 - Lehdistötiedote SGY:n koulutuspäivät 24.11-25.11.2016

Vapaa julkaistavaksi

Suomen Gynekologiyhdistyksen syyskoulutuspäivät Helsingissä 24.–25.11.2016

Suomen Gynekologiyhdistyksen syyskoulutuspäivät 2016 pidetään marraskuussa Helsingissä Biomedicumissa. Torstaina 24.11. koulutuspäivien aiheina ovat synnytyksen käynnistyminen ja käynnistäminen. Perjantaina 25.11. koulutuspäivillä syvennytään kohonneeseen syöpäriskiin, syöpäpotilaan hyvään hoitoon ja seurantaan sekä Hot Topic –sessiossa kuullaan tietoisku juuri päivitetystä Kohdunkaulan, emättimen ja ulkosynnytinten solumuutokset -käypä hoito –suosituksesta.

Suomessa syöpään sairastuu vuosittain yli 30 000 ihmistä ja elää yli 260 000 syövän jossain elämänsä vaiheessa sairastunutta ihmistä. Yli 16 000 naista sairastuu syöpään vuosittain ja gynekologiseen syöpään sairastuu vuosittain noin 1800 naista (www.cancer.fi).

Lähes jokainen gynekologi tapaa työssään syövän kohdanneita potilaita – naisia, jotka joko sairastavat syöpää tai ovat parantuneet syövästä. Vastaanotoille hakeutuu myös naisia, joilla on lähisuvussa runsaasti syöpää. Tulevilla koulutuspäivällä kohonneeseen syöpäriskiin liittyvistä asioista, syöpäpotilaan hoidosta ja seurannasta sekä käypä hoito -suosituksesta luennoivat suomalaiset alan asiantuntijat.

Suomen Gynekologiyhdistys ry on vuonna 1928 perustettu suomalaisten naistentautien ja synnytysten erikoislääkärien sekä alalle erikoistuvien lääkärien yhdistys. Yhdistyksen päämääränä on edistää obstetriikan ja gynekologian kehitystä ja käytännöllistä sovelluttamista valtakunnassa, ylläpitää hyvää yhteishenkeä tällä alalla toimivien lääkärien keskuudessa sekä valvoa heidän yhteisiä etujaan. Suomen Gynekologiyhdistyksen koulutuspäivät pidetään kaksi kertaa vuodessa. Tänä syksynä päiville osallistuu 273 lääkäriä sekä 36 näytteilleasettajaa.

Liitteet:

SGYohjelma 24.-25.11.2016