Suomen Gynekologiyhdistys (SGY)

Tervetuloa Suomen Gynekologiyhdistyksen (SGY) kotisivuille. SGY perustettiin 9.9.1928 Helsingissä. Yhdistyksen päämääränä oli ja on ”edistää obstetriikan ja gynekologian kehitystä ja käytännöllistä sovelluttamista valtakunnassa, ylläpitää hyvää yhteishenkeä tällä alalla toimivien lääkärien keskuudessa sekä valvoa heidän yhteisiä etujaan”. SGY järjestää vuosittain kaksi isoa koulutustapahtumaa sekä yleensä ainakin yhden pienimuotoisemman koulutuksen tai seminaarin (pienryhmät). Koulutukset on suunniteltu siten, että ne soveltuvat sekä erikoistuville lääkäreille että kokeneimmille kollegoille. Lisäksi yhdistys osallistuu säännöllisesti valtakunnallisiin koulutustapahtumiin.

SGY:n  hallituksessa on edustettuina yliopistosairaalat, keskussairaalat ja yksityissektori. Erikoistuvia lääkäreitä edustaa EGO:n (erikoistuvat gynekologit ja obstetrikot) keskuudestaan valitsema henkilö.