Synnytys- ja naistentautien erikoislääkäreille tarkoitettu apuraha klinikkavierailuun tai kliiniseen käytännön koulutukseen

Suomen Gynekologiyhdistys r.y. jakaa synnytys- ja naistentautien erikoislääkärijäsenilleen apurahoja koti- tai ulkomaiseen klinikkaan suuntautuvaan vierailuun, kliiniseen käytännön koulutukseen osallistumiseen tai sen järjestämiseen (SGY:n jäsenille) vuosittain enintään 10 000 euroa (enintään 1500 euroa/henkilö).

SGY:n tavoitteena on apurahan avulla edistää jäsenistön käytännön ammattitaitoa sekä koti- ja ulkomaisten klinikoiden välistä yhteistyötä. Apuraha on tarkoitettu kattamaan matkustus-, majoitus- tai järjestämiskuluja.

Hakuaika: Apurahojen hakuaika on jatkuva. Hakemukset käsitellään aina seuraavan hallituksen kokouksen yhteydessä, joita järjestetään 2–3 kk välein. Apurahat julkistetaan yhdistyksen vuosi- ja kevätkokouksen yhteydessä. Lisätietoja kokousaikataulusta antaa tarvittaessa sihteerisgy (ät) gynekologiyhdistys.fi.

Jakoperusteet: Apurahan saajat valitsee SGY:n hallitus. Apurahan maksuunpanon edellytyksenä on jäsenlehti Sykliin toimitettu raportti, joka pyydetään kirjoittamaan heti matkan tai tapahtuman jälkeen. Apuraha maksetaan tositteita vastaan. Apurahoja ei myönnetä takautuvasti.

Hakemus: Yhdistyksen sihteerille osoitettuun vapaamuotoiseen hakemukseen tulee liittää hakijan lyhyt ansioluettelo, suunnitelma apurahan käytöstä, klinikkavierailun tai koulutuksen tarkoitus, ajankohta ja paikka sekä vastuuhenkilö. Puutteellisia hakemuksia ei käsitellä.

Hakemus pyydetään toimittamaan yhdistyksen sihteerille sähköpostilla (sihteerisgy (ät) gynekologiyhdistys.fi) kaikkine liitteineen, joista yksi on skannattu allekirjoitettu hakemus.

Hyväksytty hallituksen kokouksessa 21.8.2020